Prijave za nove polaznike su u toku!

TKD Predavači

Mentor glume
Mentor glume
Mentor glume
Mentor glume
Mentor glume
Filmska gluma
Mentor glume
Filmska gluma
Gluma i filmska gluma
Scenski govor
Scenski govor
Gluma i scenski govor
Đorđe Mišina
Filmska gluma
Scenski pokret

Reči predavača o predmetima

Biljana Todorović (Scenski govor) – „Scenski govor je, zajedno sa scenskim pokretom, najbitniji predmet za obrazovanje jednog glumca. Mi nekom glumcu verujemo prvenstveno u zavisnosti od toga da li mu je govor prirodan, razumljiv i da li ga prati tačna i jasna misao. Ovladavanje osnovama scenskog govora pomoći će polaznicima da budu uverljiviji na sceni, da im artikulacija bude čvršća, da se oslobode treme pred javni nastup – a to je ono što je potrebno ne samo budućim glumcima, već i svima onima koji žele da poboljšaju svoj govorni aparat.”

Isidora Vlček (Tehnika glasa) – “Da bismo pravilno govorili, trebalo bi da znamo pravilno i da dišemo i koristimo svoj glas. Vokalne mišiće takođe možemo trenirati kao i sve druge mišiće u ljudskom telu. Određenim vežbama respiracije, artikulacije, opuštanja i aktivacije glasa možemo osvestiti i koristiti svoj glas u njegovom najsnažnijem volumenu. Time pomažemo sebi u javnim nastupima, pevačkim koncertima, pozorišnim predstavama, svečanostima na kojima izgovaramo određeni govor, ali i u privatnom životu kada želimo da se opustimo i osećamo više samopouzdanja. Danas većina ljudi zbog brzog načina života zaboravlja pravilno da diše. Disanje je prirodna stvar, i glas treba čuvati. Različitim vežbama otkrivamo svoj glas, njegove mogućnosti kao i način kako ga pravilno koristiti.”

Jelena Lončar (Scenski pokret i ples) – “Scenski pokret služi prevashodno glumcu koji govori. Pokret ne smemo posmatrati kao zasebnu veštinu, nešto što se dodaje kao naknadna misao. Moramo ga posmatrati kao sastavni deo glumačkog zanata, ugrađen u glumački posao. Cilj scenskog pokreta jeste da glumac nauči da „nevidljivo učini vidljivim”, da pronađe motiv za svaki pokret i da artikuliše svoje telo. Ovo je moguće jedino tehnikama fizičkog teatra, koje predstavljaju imperativ u fizičkoj obuci glumca. Scenski pokret takođe utiče na snalaženje u prostoru pojedinca, na korišćenje prostora, na poboljšanje koncentracije i mnogim drugim stvarima bitnim za svakodnevni život ljudi.“

Ognjen Nikola Radulović (Gluma za srednjoškolce i starije) – “Gluma je jedna od retkih umetničkih sfera koja kod pojedinca razvija bitne stavke:  motoriku, govor, artikulaciju i pokret. Adekvatnim pristupom u radu i pažljivo odabranim tekstovima upoznaćemo sebe,razmišljaćemo drugačije, suzbićemo tremu i poboljšati svoj javni nastup što je bitno bilo kojom delatnošću da se sutra bavite. Naučićemo da publici prenesemo jasnu poruku i misao koja će kroz govor i pokret biti uverljiva. Naučićemo vezu između smisla teksta i govorne radnje.”

Ana Rudakijević (Gluma za osnovce i predškolce) – “ Društvo kroz glumačke vežbe koje prate ovaj program, omogućava se polaznicima razvijanje sposobnosti za igru i oslobađanje kreativnosti.

Rad u kolektivu, jačanje samopouzdanja, oslobađanje od treme i javnog nastupa, samo su neke od instanci koje prate ovaj predmet. Pristup je takav da se primarno odnosi na razvijanje timskog duha, ali se takođe ne izostavlja ni osvešćivanje individualnosti unutar grupe okretanjem ka sopstvenom unutrašnjem biću, razumevanju i prihvatanju istog. Otklon od suvišnog insistiranja na teoriji ostavlja dovoljno prostora na ovom predmetu za delanje u trenutku i konkretno razmatranje i pronalaženje glumačkih rešenja. Ovaj predmet nema isključivu nameru da obrazuje buduće glumce, već je ljubav prema pisanoj i izgovorenoj reči istrajan izvor inspiracije i krajnji razlog za postojanje ovog predmeta.

Isidora Građanin (Filmska gluma) –“ Na ovom predmetu naučićemo kako da ovladamo mimikom lica, sitnim postupcima, zašto je filmska gluma drugačija od pozorišne, zašto se emocije na kameri prenose publici drugačije nego na sceni u pozorištu, šta je kadar  i koji sve planovi snimanja postoje. Takođe na ovom predmetu imaćemo vežbe koje će biti snimljene i prikazane na platnu u pozorištu.”

Marija Balaban (Gluma na engleskom) – “Dosta polaznika ima averziju prema engleskom jeziku a pogotovo ukoliko im pomenete da treba  neki od stranih monologa da izgovore na engleskom. U prvom semestru bavićemo  se monolozima i pristupu glumi na stranom jeziku, izgovaraćemo brzalice, naučićemo pravilno da akcentujemo na engleskom jeziku. Ovaj predmet je dragocen u suzbijanju treme  i jačanju koncentracije u svim dobima razvoja budući da glumite i istovremeno govorite na stranom jeziku”